PORADY PRAWNE ONLINE

Zarządzanie reklamacjami na rynku finansowym w świetle najnowszych zmian prawnych

Sprawy cywilne, gospodarcze, podatkowe, prawo transportowe, Karta Nauczyciela

Ochrona praw konsumenta w sektorze finansowym poddawana jest coraz precyzyjniejszym regulacjom prawnym. Ostatnie wytyczne KNF dotyczące obsługi skarg, prace UOKIK nad nowelizacją ustawy oraz ustawa o reklamacjach i Rzeczniku Finansowym, stawiają nowe wyzwanie przed bankami, domami maklerskimi oraz firmami ubezpieczeniowymi w zakresie obsługi klienta. Główny nacisk koncentruje się w obszarze rozpatrywania reklamacji. Warsztat ma na celu przedstawienie obecnie obowiązujących oraz planowanych regulacji dotyczących składania skarg, sposobów dostosowania się do nowego prawa przez instytucje finansowe oraz regulacje dotyczące klauzul niedozwolonych oraz missellingu. Uczestnictwo w wydarzeniu pozwoli poznać nie tylko stan prawny, ale też interpretacje i praktyczne rozwiązania problemów związanych z ochroną praw konsumenta. Agenda została przygotowana z myślą o pracownikach instytucji finansowych zatrudnionych w działach prawnych, compliance oraz obsługi klienta.

Główne zagadnienia:

  • Standardy postępowania skargowego w obowiązujących regulacjach prawnych
  • Przeciwdziałanie sytuacjom kryzysowym związanym z obsługą klienta
  • Wytyczne KNF dotyczące zasad obsługi skarg przez instytucje finansowe
  • Wzmocnienie pozycji konsumenta na rynku usług finansowych według nowego projektu UOKiK
  • Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji – nowa rzeczywistość prawna dla instytucji finansowych
  • Nowa instytucja Rzecznika Finansowego – zmiany na lepsze?
  • Nadużycia i ryzyka związane z dostosowaniem się do nowych przepisów

 

Grupa docelowa:

 

Warsztaty dedykujemy branży finansowej – w szczególności bankom, domom maklerskim, towarzystwom funduszy inwestycyjnych.
W szczególności serdecznie zapraszamy dyrektorów, kierowników i specjalistów z:

  • Departamentów Prawnych
  • Departamentów Obsługi Klienta
  • Departamentów Sprzedaży
  • Działów Compliance
  • Działów Reklamacji

 

Program wydarzenia»

Zapraszamy!

Sprawy cywilne, gospodarcze, podatkowe, prawo transportowe, Karta Nauczyciela
Data: 24.08.2015 13:43
Autor/źródło: GRUPA MMC POLSKA
Kategoria: Prawo
Słowa kluczowe: ochrona praw konsumenta, obsługa klienta, standardy postępowania skargowego, rozpatrywanie reklamacji

Szukasz porady prawnej?

Prześlij swoje pytanie do doświadczonych prawników:
® 2011 - 2018 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.