Kalendarz przedsiębiorcy: Brak wydarzeń na dziś
PORADY PRAWNE ONLINE
Uwaga! Publikacja archiwalna
Oznacza to, że od czasu jej opublikowania pojawiły się zmiany aktów prawnych, mogące wpływać na aktualność poniższej treści. SerwisPrawa.pl nie aktualizuje automatycznie wszystkich publikowanych tekstów zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi.

Praktyczne i Prawne Aspekty Rozpowszechniania Informacji Prasowych oraz Materiałów Promocyjnych w Internecie

Kancelaria Adwokacka

Warszawa, 12 lutego 2014 r. W ramach dwóch bloków tematycznych omówione zostaną zagadnienia prawne oraz praktyczne dotyczące przygotowywania informacji handlowych oraz materiałów promocyjnych. Pierwszą cześć warsztatów poprowadzi 15-letni praktyk w branży internetowej – trener, publicysta oraz konsultant Artur Maciorowski. W ramach tej części warsztatów przedstawione zostaną praktyczne aspekty redagowania informacji w różnych formatach promocyjnych online – serwisach WWW, e-mailingach i newsletterach, reklamie display, a także mediach społecznościowych. Drugą część poprowadzi doświadczony radca prawny Roman Bieda. W ramach drugiej części warsztatów omówione zostaną między innymi najnowsze zmiany prawne dotyczące przesyłania informacji handlowych oraz najnowsze orzecznictwo dotyczące rozpowszechniania materiałów promocyjnych.

Cel warsztatów:

W ramach szkolenia przedstawione zostaną między innymi:

- Zasady rozpowszechniania informacji handlowych (mailingu), w tym najnowsze zmiany prawne dotyczące przesyłania informacji handlowych,

- Zasady odpowiedzialności za przesyłanie niezamówionych informacji handlowych,

- Regulacje prawne dotyczące rozpowszechniania materiałów informacyjnych i promocyjnych,

- Dopuszczalne granice wypowiedzi promocyjnych,

- Najnowsze orzecznictwo i przykłady z praktyki dotyczące rozpowszechnienia informacji i tekstów promocyjnych w Internecie.

- Zasady redagowania treści w ramach różnych typów serwisów internetowych – firmowych, produktowych i landing pages

- Sposoby weryfikacji skuteczności informacji prezentowanych online, czyli ile, jak i w jaki sposób czytają użytkownicy Internetu

- Efektywne sposoby redagowania komunikatów reklamowych w ramach e-mailingów

- Sprawdzone praktyki budowania i publikacji treści w newsletterach

- Najnowsze trendy w zakresie tworzenia kreacji odsłonowych (display)

- Skuteczne metody komunikacji w mediach społecznościowych – najlepsze posty, efektywne treści i formaty w social media.

 


Do udziału zapraszamy:

- Specjalistów marketingu internetowego;

- Specjalistów public relations;

- Managerów oraz pracowników agencji reklamowych i agencji PR;

- Rzeczników prasowych;

- Osoby odpowiedzialne za promocje przedsiębiorstw, urzędów czy organizacji społecznych;

- Właścicieli i zarządzających sklepami internetowymi oraz dystrybuującymi usługi online;

- Copywriterów

 

 

Program:

10:00 – 13:15 I. BLOK ĆWICZEŃ PRAKTYCZNYCH

1. Internet jako kanał komunikacji

a. Zrozumieć internautę, czyli jak czytają użytkownicy sieci? (Real World/online/eyetracking)

b. Ogólne zasady tworzenia treści w sieci:

- Wytyczne dla efektywnej komunikacji

- Zasady look/feel/voice

- Internetowe wytyczne (style guides) i wiarygodność serwisu

- Style redagowania treści

c. Jak pisać by być znalezionym w sieci?

- Pisanie według potrzeb SEO (pozycjonowanie w wyszukiwarkach)

- Redagowanie komunikatów prasowych do sieci

 

2. Redagowanie treści do serwisów internetowych

a. Zasady nawigacji

b. AI - organizacja treści uwzględniająca różne cele (linearność, temat, odbiorca)

c. formatowanie tekstów

- tytuły i nagłówki

- body text

- śródtytuły

- listy wypunktowania i tabele

- pliki do pobrania

- elementy graficzne

- treści kontekstowe

- elementy call-to-action

- pozostałe (FAQ, instrukcje, strony błędu, mapa serwisu, etc.)

d. nowe formy komunikacji: audio(podcasty) i video (streaming i film)

e. Testowanie skuteczności treści (narzędzia google)

f. Best practicies:

- serwisy korpocyjne

- serwisy promocyjno-eventowe

- blogi

- społeczności (serwisy, fora dyskusyjne, etc.)

- mobilne kanały

g. Ćwiczenie - Redagowanie Treści w praktyce

 

3. Tekst w reklamie

a. boxy i linki sponsorowane - marketing w wyszukiwarkach

- w jaki sposób tworzć teksty reklamowe w Adwords?

- jak optymalnie dobierać słowa kluczowe do działań reklamowych?

b. tekst na kreacjach typu display (bannery, billboardy, rectangle, etc.)

- TOP10 sprawdzonych sposób na klikalne bannery

- najlepsze praktyki, czyli jak podnosić CTR w kreacjach displayowych?

c. redagowanie treści w e-mail marketingu (newsletter, e-mail marketing)

- temat i nadawca – jak skłaniać do otwierania e-maili?

- najlepsze praktyki budowania e-maili reklamowych

- skuteczne sposoby redagowania treści w newsletterze

d. komunikacja w mediach społecznościowych

- jak kreować najbardziej angażujące posty w mediach społecznościowych?

 

4. Ćwiczenie - projektowanie e-maila reklamowego / TOP10 postów na Facebooku

13:15 – 13:45 Przerwa na lunch

 

13:45 – 17:00 II. BLOK PRAWNY

1. Zasady rozpowszechniania informacji handlowych.

a. Co jest „informacja handlowa”?

b. Kiedy można przesyłać informacje handlową.

c. Zmiana przepisów – szersze możliwości przesyłania informacji handlowych

d. Odpowiedzialność za przesyłanie niezamówionych informacji handlowych.

 

 

2. Zasady prowadzenia firmowych stron internetowych oraz rozpowszechnienia neewsletterów.

a. Świadczenie usług drogą elektroniczną

b. Obowiązki informacyjne

c. Regulamin strony internetowej

d. Obowiązki związane z prowadzeniem strony internetowej spółki giełdowej

e. Najnowsze obowiązki prawne związane z wykorzystaniem plików cookies

f. Zasady prowadzenie kont w popularnych serwisach społecznościach (funpage na facebooku itp.), współpracy z blogerami itp.

 

3. Prawne aspekty rozpowszechniania materiałów informacyjnych i promocyjnych.

a. Jakie informacje powinny znaleźć się w materiałach promocyjnych.

b. Wykorzystanie wizerunku, nazwiska, znaków towarowych innych firm w materiałach informacyjnych i promocyjnych.

c. Jak prowadzić promocję i nie narazić się na zarzut popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji.

- Rozpowszechnienia nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji

- Kryptoreklama

- Najnowsze orzecznictwo i przykłady z praktyki.

d. Niedozwolone praktyki rynkowe związane z rozpowszechnieniem informacji i materiałów promocyjnych

- Wprowadzenie w błąd konsumentów

- Najnowsze orzecznictwo i przykłady z praktyki

e. Niedozwolone praktyki rynkowe związane z rozpowszechnieniem informacji i materiałów promocyjnych

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Termin: 12 lutego 2014 r.

Miejsce: Warszawa

Koszt udziału 1 osoby wynosi:

790 zł + 23% VAT

 

Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały zawierające omówienie wszystkich wykładów, konsultacje pozaprogramowe, certyfikat udziału, bufet kawowy i lunch w przerwach.

 

Zgłoszenia»

Kancelaria Adwokacka
Data: 30.01.2014 12:28
Autor/źródło: Centrum Promocji Informatyki sp. z o. o.
Kategoria: Zarządzanie
Słowa kluczowe: internet, informacja prasowa, materiały promocyjne, informacje handlowe, marketing, Public Relations, reklama

Szukasz porady prawnej?

Prześlij swoje pytanie do doświadczonych prawników:
® 2011 - 2018 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.