PORADY PRAWNE ONLINE

Billboard a kreowanie wizerunku marki lokalnej

Sprawy cywilne, gospodarcze, podatkowe, prawo transportowe, Karta Nauczyciela

Marki lokalne czerpią z najlepszych tradycji i historii swoich regionów, oferując wyjątkowe produkty lub usługi niedostępne nigdzie indziej. Ich wyjątkowość polega na ograniczonym geograficznie zasięgu a co za tym idzie nie jest to produkt pospolity, dostępny na szerszym obszarze. Promocja takich marek jest znacznie trudniejsza niż marek o zasięgu ogólnopolskim czy globalnym – marka lokalna musi wpasowywać się w otoczenie, korespondować z kulturą i tradycją regionu, być rozpoznawalna i identyfikowalna dla ludzi przyjezdnych.

Billboard a kreowanie wizerunku marki lokalnej

Billboard jako narzędzie promocji

 

Bardzo pomocnymi narzędziami są billboardy, których producenci są w stanie spersonalizować nośnik i idealnie wkomponować go w otoczenie. Billboardy i tablice reklamowe w dalszym ciągu stanowią poważne narzędzie promocji, ułatwiające dotarcie z przekazem do potencjalnych odbiorców czy turystów. Konstrukcje reklamowe umieszczane przy drogach, z zamontowanymi nań motywami regionalnymi zwracają uwagę i pozwalają na zapoznanie się z przekazem czy oferowanym produktem.

 

Wielofunkcyjność billboardów

 

Doskonałym case study jest tutaj rodzinny park rozrywki z Rabki Zdroju, który jest od lat uznaną marką lokalną, rozpoznawalną również przez starsze pokolenia które swoje dzieciństwo kojarzą z zabawami na diabelskim młynie w owym parku. Ów park postanowił komunikować się z odbiorcami za pomocą billboardów, których to budowę i montaż powierzył doświadczonemu producentowi. Wszyscy turyści zmierzający na Podhale są informowani w prosty, acz dyskretny i nienachalny sposób o tym, że po drodze w góry znajduje się prawdziwie rodzinny park rozrywki. Co więcej, same billboardy służą również jako znaki dojazdowe, kierując żądnych wrażeń rodziców z dziećmi wprost pod bramy parku.

 

Uniwersalność billboardów

 

Promując marki lokalne warto wykorzystywać takie sprawdzone narzędzia, tym bardziej że jak wspomniano oferują one możliwość personalizacji i dopasowania do promowanego produktu lub usługi. Na billboardach, prócz klasycznej grafiki, można montować elementy przestrzenne (wspomniany park dołącza do billboardów trójwymiarowy diabelski młyn), nadajniki bluetooth czy po prostu dopasować ich wygląd do otoczenia, lakierując słupy czy konstrukcję na dowolny kolor.

 

 

 

Promocja za pomocą billboardów

 

Czymże byłaby promocja marek lokalnych gdyby nie możliwości jakie daje reklama zewnętrzna i wielkoformatowe konstrukcje pod billboardy? Ich rozmiar oraz wszechstronność a także możliwość łatwej zmiany szaty graficznej dopasowanej do aktualnych promocji czyni z nich narzędzia niemal idealne.

 

 

Artykuł powstał we współpracy z billboard-x.pl


Sprawy cywilne, gospodarcze, podatkowe, prawo transportowe, Karta Nauczyciela
Data: 17.03.2018 19:05
Autor/Źródło: Autor zewnętrzny
Kategoria: Źródła finansowania, Zarządzanie
Słowa kluczowe: bilboard, promocja, narzędzia promocji, promocja marki, reklama zewnętrzna

Szukasz porady prawnej?

Prześlij swoje pytanie do doświadczonych prawników:
® 2011 - 2018 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.