5 rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas płatności bezgotówkowych

Akceptacja płatności bezgotówkowych to już niemal standard w wielu punktach usługowo-handlowych. Aplikacja SoftPOS PeP to kolejny etap ewolucji w prowadzeniu małej firmy.

5 rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas płatności bezgotówkowych

Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że z końcem I kwartału 2019 roku, liczba terminali płatniczych w polskich punktach sprzedażowo-usługowych wynosiła ponad 822 tys. Dla potencjalnych klientów możliwość dokonania płatności bezgotówkowej to już niemal standard. Z tego względu akceptowanie jedynie płatności w gotówce może niekorzystnie wpłynąć na rozwój małego biznesu. Jest jednak kilka rzeczy, o których warto wiedzieć, decydując się na wprowadzenie do swojej firmy rozliczeń bezgotówkowych.

 

 

Szybkość, wygoda i bezpieczeństwo

 

Akceptowanie transakcji bezgotówkowych pozwala przede wszystkim oszczędzić czas i daje poczucie bezpieczeństwa. Znacznie ogranicza ryzyko kradzieży dzięki posiadaniu mniejszej ilości gotówki w kasie i braku konieczności przewożenia utargu do banku. Pozwala również znacznie szybciej obsługiwać klientów – nie trzeba wydawać reszty i posiadać drobnych, a zapłata za towary i usługi trafia od razu na konto przedsiębiorcy.

 

 

Akceptacja wielu rodzaju płatności – np. telefonem i zegarkiem

 

 

W 2018 roku można było zauważyć wyraźny wzrost płatności mobilnych, ze szczególnym naciskiem na rozwój transakcji przeprowadzanych z użyciem smartwatchy z Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay lub Fitbit Pay. Jak pokazuje raport Izby Gospodarki Elektronicznej „Płatności cyfrowe 2018”, tego rodzaju transakcje tylko w zeszłym roku stanowiły już 10% wszystkich mobilnych płatności. Z tego względu warto akceptować różnego rodzaju płatności bezgotówkowe, szczególnie zbliżeniowe.

 

Dodatkowe usługi zwiększające lojalność klientów

 

 

Obsługując transakcje przy pomocy terminala płatniczego, można oferować klientom dodatkowe usługi, jak np. Cashback. Dzięki temu klienci podczas codziennych zakupów mogą dokonać również wypłaty gotówki, bez konieczności szukania pobliskiego bankomatu. Co więcej, terminale pozwalają na łatwe wdrożenie różnych programów lojalnościowych, jak np. drukowanie kuponów rabatowych.

 

SoftPOS – innowacyjny i w pełni mobilny terminal w telefonie

 

 

Obecnie przedsiębiorcy mają wybór w kwestii urządzenia, dzięki któremu wdrożą w swojej firmie płatności bezgotówkowe. Nowością na rynku jest SoftPOS, czyli aplikacja płatnicza na telefon, która znacznie ogranicza gabaryty oraz liczbę urządzeń do przyjmowania płatności kartą. Przedsiębiorcy, których specyfika pracy polega na ciągłym przemieszczaniu się (np. dostawy jedzenia) i które w większości przyjmują płatności do 50 zł, mogą skorzystać z tego innowacyjnego rozwiązania do obsługi płatności bezgotówkowych,. stworzonym przez Polskie ePłatności. Rozwiązanie to jest proste w obsłudze i pozwala na przeprowadzanie transakcji płatniczych wszędzie i o każdej porze. Usługa miała swoją premierę w programie pilotażowym Polskich ePłatności w 2018 roku i było to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie. Udane testy zaowocowały dodaniem SoftPOS’a do oferty PeP. Co więcej, firmy kwalifikujące się do Programu fundacji Polska Bezgotówkowa mogą obecnie skorzystać ze specjalnej oferty Polskich ePłatności i otrzymać do 3 terminali w telefonie za 0zł przez okres 12 miesięcy.

 

Bezpieczeństwo transakcji

 

Bezpieczeństwo aplikacji zamieniającej telefon w terminal - SoftPOS PeP zostało potwierdzone certyfikatami organizacji płatniczych, m.in. takich jak Mastercard, co gwarantuje spełnienie najwyższych norm bezpieczeństwa.

 

 

 

Wprowadzenie płatności bezgotówkowych w małej firmie jest obecnie łatwiejsze niż kiedykolwiek. Nawet smartfon może stać się terminalem, który pozwoli szybko, łatwo i bezpiecznie przyjmować płatności.


Szukasz porady prawnej?

Prześlij swoje pytanie do doświadczonych prawników:
® 2011 - 2019 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.