PORADY PRAWNE ONLINE

Motor napędowy lokalnego biznesu

W Polsce jest wiele turystycznych miejscowości do których nie sposób trafić “tak po prostu”. Często dowiadujemy się o nich od naszych znajomych, którzy spędzili tam wspaniały weekend za namową kogoś z rodziny itp. Poczta pantoflowa działa, pytanie jednak, jak działają tamtejsze lokalne biznesy, skoro reklama nie jest ich mocną stroną, a pieniądze na utrzymanie, skądś przecież muszą płynąć.

Motor napędowy lokalnego biznesu

Prostą odpowiedzią na trudne pytanie, może być działalność usługowa skierowana nie tylko do osób prywatnych ale i firm, które często poszukują właśnie takich lokalizacji na organizację spotkań biznesowych w ładnych zakątkach naszego kraju. Korporacje, instytucje finansowe i inne, niekoniecznie ogromne organizacje, często wybierają ciekawe lokalizacje, by zorganizować dla swoich potrzeb konferencje. Nie musi to być miejscowość położona tuż przy głównej drodze, bo przecież i tak dojazd jest wliczony w koszty, ważne są jednak warunki, ponieważ poza integracją jaka wtedy niewątpliwie ma miejsce, ważny jest również sam cel, czyli spotkanie służbowe.

Rynek konferencji w naszym kraju rozwija się prężnie, a oferta goni ofertę, prześcigając się w coraz to bardziej oryginalnych propozycjach dla naszej firmy. Trzeba jednak pamiętać, że przy wyborze miejsca na swoje konferencje, przedsiębiorcy kierują się nie tylko poziomem obiektu, w którym wszystko będzie się odbywać. Ważne jest także otoczenie. Nikt nie organizuje spotkania z zamysłem spędzania 24 godzin na dobę w sali wykładowej, zatem w kryterium wyboru znajdziemy także, między innymi, ofertę turystyczną regionu, lokalne restauracje czy na przykład górski szlak pozwalający spalić kalorie i odświeżyć zmęczony obradami umysł.



Wśród utartych już w naszej świadomości miejscowości, w których organizowane są wszelkiego rodzaju konferencje, są takie turystyczne potęgi jak Zakopane czy też Karpacz. Tam z pewnością znaleźć można obiekty, których obsługa nie raz podejmowała duże grupy ludzi i doskonale sobie z tym radzi. Tam również jedna i cena jest odpowiednia. Można jedna wybrać mniej popularną miejscowość, ważny jest jednak, między innymi środek lokomocji. Trzeba pamiętać, ze nie wszędzie dotrzemy chociażby pociągiem.



Przyszła również pora na najmniej przyjemną część, czyli finanse. Wszystko kosztuje, a nam zależy między innymi na tym, by uczestnicy wspominali organizowane przez nas konferencje jak najlepiej. Koszt takiego przedsięwzięcia, uzależniony jest oczywiście od poziomu obiektu w którym się odbywa. Pięciogwiazdkowe hotele wystawią nam zdecydowanie wyższą fakturę, chociaż jak twierdzi wiele osób zajmujących się tą gałęzią usług - liczba gwiazdek nie zawsze przekłada się na jakość. Również w trzygwiazdkowym obiekcie z salą konferencyjną, gdzie za nocleg zapłacimy około dwustu pięćdziesięciu złotych wszystko uda się zorganizować bez zakłóceń.


Niezwykle istotnym parametrem jest ilość osób, które na daną konferencję zaprosimy. Jeżeli mamy zamiar zorganizować spotkanie w większym gronie, możemy oczywiście negocjować stawkę za osobę, jednak trzeba pamiętać, że nie każdy hotel czy centrum konferencyjne, będzie w stanie przyjąć każdą liczbę naszych gości. Trzeba mierzyć siły na zamiary i czasami po prostu wynajęcie profesjonalnej firmy, która zadba o wszystko, kosztować nas będzie z pewnością mniej... nerwów.


Data: 24.02.2013 13:00
Autor/Źródło: Artykuł sponsorowany
Kategoria: Zarządzanie
Słowa kluczowe: konferencje, konferencja, organizacja konferencji, korporacje

Szukasz porady prawnej?

Prześlij swoje pytanie do doświadczonych prawników:
® 2011 - 2019 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.