PORADY PRAWNE ONLINE

Audyt SEO - czym jest i czy warto?

Kancelaria Adwokacka

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań promocyjnych w wyszukiwarce Google, wręcz niezbędny jest audyt SEO promowanego serwisu. W artykule postaram się opisać m.in. czym taki audyt SEO jest i jakie korzyści mogą z niego płynąć.

Audyt SEO - czym jest i czy warto?

Czym jest audyt SEO?

 

Audytem SEO nazywamy dokument przestawiający zbiór błędów optymalizacyjnych serwisu internetowego wraz z ich rekomendowanymi poprawkami. Celem zmian optymalizacyjnych jest poprawienie widoczności serwisu w wyszukiwarkach internetowych. Audyt SEO powienien być jedną z pierwszych czynności przed rozpoczęciem jakichkowiek działań promocyjnych w wyszkiwarkach.

 

Komu potrzebny jest audyt SEO?

 

Tak naprawdę każdy właściciel serwisu internetowego powinien przeprowadzić odpowiednią optymalizacją SEO swojego serwisu, a do jej wprowadzenia niezbędny jest przynajmniej podstawowy audyt SEO. Niestety wielu webmasterów zapomina albo nie zdaję sobie sprawy z tego, jaki wpływ na widoczność serwisu w wyszukiwarkach internetowych mają odpowiednio wprowadzone poprawki. Strona przygotowana zgodnie ze standardami SEO, ma o wiele większe szanse na lepsze pozycje, a co za tym idzie większy ruch unikalnych użytkowników.

 

Korzyści płynące z przeprowadzonego audytu SEO?

 

Korzyści płynące z odpowiednio przeprowadzonego audytu SEO wraz z wykonanymi poprawkami mogą być bardzo znaczące. Przy stronach komercyjnych (np. wizytówki firmowe, e-commerce) może przekładać się na realny wzrost obrotów firmy. Warto tu podkreślić, że korzyści te mogą być osiągnięte dzięki proporcjonalnie małym kosztom w stosunku do konkretnych działań reklamowych w sieci. Znając lub przynajmniej podejrzewając jakie są koszta prowadzenia kampanii e-marketingowych (np. SEO, Content Marketing), jednorazowy koszt rzędu np. 1000 zł - 2000 zł zł wydaję się naprawdę niewielki. Osobiście znam przypadki (i to nie pojedyncze), że odpowiednio przeprowadzony audyt SEO wraz z naniesionymi poprawkami, potrafił zwiększyć ruch z wyników organicznych o nawet kilkaset procent.

 

Cena profesjonalnego audytu SEO?

 

Koszt profesjonalnie wykonanego audytu SEO uzależniony jest tak naprawdę od dwóch kluczowych czynników. Czynnikami tymi są:

wielkość serwisu - co innego prosta wizytówka z kilkoma podstronami, a duży e-commerce z kilkudziesięciotysięcznym asortymentem.

firma lub osoba przeprowadzająca audyt - im bardziej renomowana firma lub bardziej doświadczony specjalista SEO, tym prawdopodobieństwo większej ceny bardziej możliwe.

 

Cena wykonania audytu SEO dla prostej i mało skomplikowanej strony może wahać się od kilkuset zł. Przy dużych serwisach (np. informacyjnych) czy e-commerce ceny zaczynają się od 1000 zł wzwyż. Oczywiście należy pamiętać, że osobną kwestią jest koszt wykonania poprawek wg audytu.

 

Na koniec mojego artykułu chciałbym zaprosić Państwa na mojego SEO bloga, gdzie mogą Państwo zobaczyć jak taki przykładowy audyt SEO może wyglądać - „Audyt SEO – darmowy szablon”.


Sprawy cywilne, gospodarcze, podatkowe, prawo transportowe, Karta Nauczyciela
Data: 28.04.2015 11:46
Autor/Źródło: Przekop Wojciech
Kategoria: Zarządzanie
Słowa kluczowe: SEO, audyt SEO, serwisy internetowe, wykonanie audytu SEO

Szukasz porady prawnej?

Prześlij swoje pytanie do doświadczonych prawników:
® 2011 - 2018 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.