PORADY PRAWNE ONLINE

Prąd dla firmy - jak wybrać ofertę dopasowaną do potrzeb biznesu

Jesteś przedsiębiorcą i zastanawiasz się, jakie znaczenie dla Twojego biznesu będzie miał wybór właściwej oferty prądu? Ogromne! Energia elektryczna to coś, nad czym na co dzień się nie zastanawiasz, ale jest zdecydowanie niezbędna do funkcjonowania firmy. Sprzedawców i ofert jest tak dużo, że trudno zorientować się w tym, co dla danego biznesu będzie najlepsze. Podpowiadamy, na co zwracać uwagę.

Prąd dla firmy - jak wybrać ofertę dopasowaną do potrzeb biznesu

Prąd w firmie – co jest ważne dla przedsiębiorcy?

Energia elektryczna to w firmie rzecz ważna, ale nie taka, której przedsiębiorca chciałby poświęcać dużo czasu i uwagi. Znacznie bardziej istotne są kwestie związane z głównym przedmiotem działalności (produktem czy usługą) czy rozwojem biznesu. Czas to nie jedyne zasoby, jakie właściciele firm woleliby oszczędzić w kontekście firmowej umowy na prąd. Jeszcze ważniejsze są często koszty. Opłaty za energię elektryczną stanowią znaczną wartość wydatków bieżących w budżecie firmy. Wcale jednak nie muszą być tak wysokie. Jak więc zapewnić sobie jednocześnie oszczędność pieniędzy, czasu i energii? Wystarczy wybrać odpowiednią ofertę prądu.

 

 

Energia w firmie – co zapewni łatwą obsługę i brak problemów?

 

Właściciele firm mają wiele problemów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Procedury, formalności, rozliczenia – poświęcanie czasu na obsługę rachunków za prąd nie jest tu dodatkowo potrzebne. Dlatego warto wybrać zaufanego i sprawdzonego sprzedawcę energii. Zapewni on poczucie bezpieczeństwa i stabilnych dostaw oraz uczciwe i jasne warunki umowy. Jak takiego znaleźć? Warto kierować się liczbą klientów i ich opiniami. Wskazówką są też różnego rodzaju certyfikaty i nagrody, jakie otrzymują firmy energetyczne. Warto pamiętać, że o wysokiej jakości świadczonych usług świadczyć też może długi staż na rynku energii.

 

Nie mniej ważna dla wygody i poczucia stabilności jest dla przedsiębiorców możliwość łatwego skontaktowania się ze sprzedawcą energii w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów czy wątpliwości. Dobrze więc jeśli firma energetyczna udostępnia jak najwięcej narzędzi umożliwiających taki kontakt – zarówno osobisty i telefoniczny (salony stacjonarne, infolinia), jak i wirtualny (email, czat, formularz kontaktowy). Kluczem jest uzyskanie jak najszybszej odpowiedzi, najwygodniejszą dla odbiorcy energii drogą.

 

W kwestii regulowania płatności również dobrze jest mieć wybór. Cenne jest oferowanie przez sprzedawcę energii wielu możliwości, w tym przede wszystkim tej najbardziej preferowanej ze względu na wygodę – płatności online. Jeśli jeszcze jest to połączone z opcją dostępu do elektronicznych faktur i danych na temat zużycia energii, to obsługa bieżących rachunków staje się nie tylko prosta i wygodna, ale też zajmująca minimalną ilość czasu.

 

Taryfa prądu dopasowana do modelu biznesu

 

Sam sprzedawca energii to jednak nie wszystko. Liczy się w końcu przede wszystkim oferta prądu dla firmy. Czym się kierować przy jej wyborze? Warto przeanalizować sposób korzystania z energii w firmie. Czy zużycie jest równomierne w ciągu dnia, czy może nasila się w nocy lub w określonych porach? Jest to ważne ze względu na to, że większość sprzedawców energii oferuje do wyboru kilka grup taryfowych dla przedsiębiorców. Każda taryfa zaś ma inne ceny za kWh prądu.

 

  • Taryfa C11 – najprostsza i jednostrefowa. Jej cechą jest stała stawka za prąd przez całą dobę.
  • Taryfa C12a – dwustrefowa. Charakteryzuje ją niższa stawka za kilowatogodzinę w godzinach nocnych i popołudniowych, a podział godzin na szczytowe i pozaszczytowe uzależniony jest od pory roku.
  • Taryfa C12b – dwustrefowa. Dzieli stawki za prąd na szczytowe w dzień i pozaszczytowe w godzinach nocnych.

 

Wybór odpowiedniej grupy taryfowej w bezpośredni sposób odnosi się więc do kwestii opłacalności i ekonomicznych kalkulacji. Jeśli np. prace w firmie są prowadzone głównie nocą, to znacznie tańsze okaże się korzystanie z taryfy C12b niż chociażby z C11. Warto wziąć to pod uwagę i dopasować stawki do modelu biznesu.

 

Oferta stworzona dla przedsiębiorcy, czyli różne typy biznesów

 

Taryfa to jedno, ale oferty energii różnią się nie tylko stawkami za kilowatogodzinę. Znaczenie mają też usługi i wartości dodatkowe. Te zaś oraz ich przydatność i waga zależą już od rodzaju biznesu. Sprzedawcy prądu nie tylko tworzą specjalne oferty energii dla firm, ale też kreują ich warianty dopasowane do konkretnych rodzajów działalności i potrzeb przedsiębiorstw. Dlatego też powstają m.in. oferty dla nowych firm. Walory takich umów skupiają się przede wszystkim na oferowaniu rabatów czy obniżek w pierwszych miesiącach czy niższych stawkach opłaty handlowej. Oferują to, co na starcie biznesu najważniejsze – oszczędności. Istnieją również podobne oferty dla firm dłużej obecnych na rynku. Bazują one na zniżkach i gwarancjach stałych cen, czyli odnoszą się do jednej z najważniejszych potrzeb przedsiębiorców – stabilności i możliwości przewidywania wydatków.

 

Z drugiej strony są też oferty dla tych, którzy oprócz niskiej ceny za energię chcieliby (i mogą sobie pozwolić) dodać do umowy coś więcej. Dla takich przedsiębiorców stworzone zostały eko-oferty z gwarancjami pochodzenia energii. To coś dla tych, dla których ważny jest wizerunek marki oraz idea, że w przedsiębiorstwie nie dba się jedynie o czysty zysk, ale również o zrównoważony rozwój. Okazywanie wsparcia rozwoju odnawialnych źródeł energii polega w tym wypadku na uiszczaniu kilkuzłotowej miesięcznej opłaty w zamian za certyfikat potwierdzający, że ilość energii równa firmowemu zużyciu została wytworzona w ekologicznym źródle. Proste, a skuteczne.

 

 

 

 

 

Wybór oferty prądu dla firmy – nie tylko cena ma znaczenie

 

To, jaką umowę na prąd podpiszesz, ma znaczenie dla Twojej firmy. Chociaż energia elektryczna jest co do zasady wszędzie taka sama, to poszczególne oferty sprzedawców różnią się na tyle, by wpływać nie tylko na budżet przedsiębiorstwa, ale i nawet na jego wizerunek. Warto poświęcić chwilę czasu na to, by wybrać optymalne rozwiązanie dla swojej firmy.


Data: 22.11.2020 14:48
Autor/Źródło: Autor zewnętrzny
Kategoria: Finanse, Źródła finansowania, Zarządzanie
Słowa kluczowe: Taryfa prądu, prąd w firmie, energia elektryczna, dostawca prądu do firmy

Szukasz porady prawnej?

Prześlij swoje pytanie do doświadczonych prawników:
® 2011 - 2021 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.